onsdag 4 november 2009

Vaccination

Idag kom posten kl 11.30. Jag fick ett brev med inbjudan till vaccination.

Jag skulle infinna mig i Lund idag mellan kl 9.30 och 11.30. Lite svårt att hinna. Efter några telefonsamtal blev det klart att det bara var att åka dit och visa upp inbjudan.

Väl organiserat med speciella parkeringsplatser, vakter och ingen kostnad för parkeringen. Ingen väntetid, utan bara direkt in och få sin spruta. Jag tänkte på mitt barnbarn Christina, som var så ledsen och grät när hon vaccinerades. Jag klarade mig utan tårar.
Nu hoppas jag att klara mig från svininfluensan.
När vi kom hem lagade jag kålrotslasagne. Det var faktiskt helt OK.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Det lät gott med kålrotslasagne. Skönt att vaccineringen är överstökad, vi får vänta några veckor till.

Margit sa...

Jag fick min spruta för 2 veckor sedan, men känner mig lite småförkyld nu. Vet ej varför. Bra att du fick tillfälle att ta den. Hoppas Rune också får göra det. Kram Margit

Maya sa...

Skönt att ha vaccineringen avklarad!
Kålrotslasagne, det lät annorlunda.