måndag 9 november 2009

Förväntan

Vi prenumererar på ett amerikanskt magasin. I senaste numret fanns en artikel som jag fastnade för.
"Trading Expectations for Expectancy"
Vi blir ofta besvikna på människor och situationer eftersom de inte uppfyller våra förväntningar.
Vi borde i stället leva med en
förväntan på vad som skall hända och kanske låta människor överraska oss.
Det är lätt att göra upp listor på hur livet skall vara, för att vi skall bli nöjda, men då kanske vi missar en massa positiva saker.

3 kommentarer:

Maya sa...

Ja är ganska duktig på att bygga upp förväntningar och sen blir jag besviken på att det inte blev som jag tänkt mig.
När jag kom underfund med detta har jag försökt ändra på mig och skulle jag någon gång bli besviken på något så "talar" jag med mig själv om varför det blev som det blev och försöker se det positiva i det eller göra något positivt av det istället.
Maya

Marie sa...

Kloka ord...Kram

Vita hjärtan sa...

Som den ständiga optimist jag är försöker jag se positivt på det mesta...men visst har man för stora förväntningar ibland....och ibland ramlar man ner i en grop och det tar ett tag att klättra upp och se positivt på saker igen....

Har hälsningar till dig från Birgit Preiml och Gunilla Andrén!

Kraaam Annemari