torsdag 19 november 2009

Proms

Det var tur att vi inte blev strömlösa i stormen igår kväll. Det var nämligen ett program på TV som jag inte ville missa . Traditionsenligt en kväll på hösten sändes "Last night of the Proms". En konsert från England som jag har tittat på i många år.
För 12-13 år sedan var jag på en studieresa till London och gick utanför Royal Albert Hall just den dagen som konserten skulle äga rum. Tyvärr hade jag ingen biljett, så det var väl det närmaste jag kommer att komma en liveupplevelse av detta.
Däremot var jag i Hamburg för 5-6 år sedan och fick vara med på en tysk variant av denna konsert. Det var en upplevelse att se en fullsatt konsertsal med tyskar, som stod upp och sjöng "Rule Brittania, Brittania rule the waves".
Det visade väl att det är ganska länge sedan 2:a världskriget tog slut.

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Tur att du fick se programmet, du hade ju längtat efter det.

Marie sa...

Vem säger att du inte kan komma till Albert Hall? Håll drömmen levanden. Kram