onsdag 8 september 2010

bil, tvätt och bak

Idag har bilen fått sin första service efter 1500 mil. Inga fel hittades.
Så har vi tvättat. Det är så skönt med en tvättstuga där man kör några maskiner, torkar och allt är klart på några timmar.
Så har jag också bakat bullar och kardemummakaka som vi tar med till barnen.
En bok har jag läst ut, (ja,inte hela boken idag) Presidentens hustru. Det var nästan så att man trodde det var en biografi men det var bara påhitt.
Nu blir det lite korsord och sedan en stund framför TV´n med " halv åtta hos mig" Kul att titta på tycker jag.

6 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Vad mycket pyssel man hinner med på en dag, ibland.Här har varit städdag (ska bli fem och tre årskalas här i helgen) och lite service till mina föräldrar.
Var det inte er vi satt tillsammans med och åt lunch i Värnamo??

Skaparglädje sa...

Ännu en intensiv dag. Visst är det skönt att sätta sig med en spännande bok. Hembakat är alltid uppskattat att ha med sig.
Kram Anne-Lie

Musikanta sa...

"Presidentens hustru" har jag ockå läst. Jag har för mig att jag tyckte att den var bra, men som med så många andra böcker har jag glömt allt. Boken om Michelle Obama däremot, kommer jag ihåg mycket av.

Underbart när man inte hittar några fel på bilen. Men den är förstås så ny att det vore konstigt om det fanns några!
Kram!

Mor Tuta sa...

Såg att du gillar geocaching, vet inte mycket om det, men jag har en kusin vars son och även mannen, tror jag, är riktiga fantaster. Johan Dahlberg heter han.
Ha en skön helg.
Kram Birgit

Bloggblad sa...

Det är ibland jobbigt att ha en egen tvättstuga, för det blir aldrig färdigt... finns alltid mer att göra där.

Black Iris sa...

Oj vad du hinner med.
Halv åtta hos mig är ett roligt program.
Jag har flera kolleger som kör detta hemma med sina barn.
Ingen vinner pengar hos dom men äran kan vara lika mycket värd.

Kram Maidi