söndag 19 september 2010

Hopp

Igår var vi vid Nybostrand tillsammans med församlingen. Det blåste kraftigt från havet, men solen sken hela dagen. En hoppborg var lånad och barnen hoppade så det stod härliga till
Jag påmindes om en sång:

"Upp på mitt hjärtas borg står glädjens flagg i topp
för konungen hemma nu är"

När kaffet med mina kakor var uppätna, (det var inte äppelkaka utan med kanel och havregryn) var det dags för grillning av majskolvar och korv.
Det var en mysig dag.
Nu har vi just varit och röstat. Det var faktiskt lång kö inne på biblioteket, som var vår vallokal. Nu är det bara att vänta på resutatet.

5 kommentarer:

Musikanta sa...

Fina bilder! Och ungarna ser ut att ha väldigt kul. Har just också kommit hem från röstandet. MM är valnämndens ordförande i vårt lilla distrikt, så jag var ju tvungen att gå dit idag när han satt där... Det var förvånansvärt mycket folk, verkar som om man gått man ur huse!
Kramar!

Mor Tuta sa...

Visst är det fantastiskt att få vara tillsammans alla åldersgrupper. Hoppade du??
Jag är ofta sugen när det finns möjlighet, men jag får ju inte vara dumdristig.
Kram Birgit

Bonnfrua sa...

Tack för kommentar hos mig!
Nu sover de små och jag ska väl som så många andra kika på valvakan innan jag gör tapto för idag.

Märta sa...

Härligt med församlingsdag, underbart att kunna umgås både ung och äldre.
Ha en skön vecka!
Märta

Black Iris sa...

Härlig dag med mycket upptåg har du haft och vilka smarriga kakor du hade bakat.

Kram Maidi