söndag 5 december 2010

2:a advent

Idag tog  vi oss till Råå trots snöväder. Jag vill ju helst inte ut på vägarna när snön "fyker" här i Skåne. Vi hade ju lovat ansvara för gudstjänsten så vi hade inget val.
Vi sjöng " Gå Sion din konung att möta" och "Jesus från Nasaret går här fram"
Jag talade om "kyrkan och andra mötesplatser".
 En gång när jag var i 5års åldern var jag ute och åkte bil med mina föräldrar. Jag frågade då vad "M" betydde och fick till svar att det betydde mötesplats, men jag gjorde någon koppling och sa : det heter inte mötesplats utan kyrka! Underligt hur barn kan tänka .

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Usch, ja...det är inget roligt att köra bil i snöväder.
Du hade en bra tolkning av bokstaven "M"
Kram Anne-Lie

Musikanta sa...

Fint kort av dig i ambon! Det är klart att mötesplatsen var platsen där man hade möte - alltså kyrkan för dig när du var liten :-)
Kramar!

Bloggblad sa...

Jag hade gärna velat höra dig!

När jag var barn trodde jag ett tag att det var mitt namn de gjorde lite reklam för, det var ju MIN bokstav....

Tomas sa...

Inte konstigt, bara briljant. Precis som du. Du är också en ädelsten.

/tomas

Malys krok sa...

Så flink du er som har hatt tale i kirken! Flink var du også som femåring!
Vakre sanger dere hadde valgt!
Takk for hilsen! -Margit-

Marie sa...

Och jag ser att du använder adventsfärgen i din klädsel. Kramar älskade mamma.