söndag 19 december 2010

4:advent

Jag plockade fram en skål ur skåpet idag. Den fick jag av en arbetskamrat när jag skulle flytta till Skåne och den skulle genom sitt mönster påminna mig om snö, som jag inte skulle få se i Skåne.
Men nu har vi faktiskt äkta vara här. Rhododendronbusken på gården är inbäddad i snön.




Jag vet inte om adventstiden slutar nu när vi går in i julveckan, men jag vill gärna hålla kvar adventsstämningen lite till.
Han kommer hit
 en Mänskoson,
från Faderns rike fjärran från
och gästa vill vår boning.
Han kommer ned till jordens grus
med himlens kärlek, nåd och ljus
och bjuder oss försoning.
Ett sken är nu i öster tänt-
det är advent, det är advent!




5 kommentarer:

Musikanta sa...

Den är alltid lika vacker - Adventsången. Vi hade den ofta i kyrkokören på min tid.

Skaparglädje sa...

I år har väl hela Sveriges avlånga land fått snö. Vilken fin skål du fått.
Kram!

Marie sa...

Snörikt Skåne, vi får se om snön ligger kvar när vi kommer. Kramar

Vita hjärtan sa...

Skönt att ni också har fått snö till jul, blir lite mer stämning :) I Laxå har vi flera decimeter...fyra ungefär, men här i Torsby där jag är just nu har dom kanske 1-2 bara, trots att jag åkt 20 mil norrut!

Fortsatt fin advent!
Kraaam Annemari

Malys krok sa...

Fint adventsdikt! God jul til deg!
Tusen takk for hyggelig bursdagshilsen! Jeg hadde en fin kveld sammen med venner og kusiner!
-Margit-