tisdag 28 december 2010

Mellandag

Idag vågade vi sticka ut näsan  utanför vårt ide.
Minus 1 grad och ingen blåst. Vi utrustade oss med broddar och stavar och promenerade ner till stranden. Vi gick ända till Borstahusen där vi letade reda på en cache, som irriterat oss lite,eftersom vi inte fann den sist vi letade.  Nu hittade vi den utan större problem (vi hade fått lite hjälp av "sydman").
Något kaffe hade vi inte med idag, men en liten frukstund blev det. Aprikoser och fikon!
Vi mötte en kille i övre tonåren som kom "åkande" på skidor. Han tog sig fram medelst den klassiska skånska stilen "hasning". Han berättade att det var första gången han stod på ett par skidor och dessa hade han inhandlat idag.
Jag hade tur och fick åka med en bit på "fiskargummans" kärra, när hon var på väg från Borstahusen till Landskrona för att sälja sin fisk. Någon hade skänkt henne en gran, för att lysa upp hennes säkert strävsamma liv.

När vi var hemma igen visade stegräknaren 12000 steg. Bra jobbat tycker jag!

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Fast... Borstahusen är nog bättre i sol och värme, som när jag var där förra sommaren!

Jag ser till att komma ut en sväng varje dag, men det blir inte den vanliga stavtimmen... det är så tungt att pulsa och halka, så det blir högst en halvtimme. Jag saknar mina promenader verkligen!

Skaparglädje sa...

Heja på...det var många steg, fikon är också gott att mumsa på.
Skönt när det blir lite mildare ute så man kan gå ut en stund.
Gott Nytt År till dig!

Malys krok sa...

Jeg var akkurat inne her da du sendte kommentar til meg! Ser at dere virkelig har trimmet i dag! Mange steg ble det sannelig, og skrittelleren lyver ikke!
Jeg opplevde også at det var deilig å være ute litt selv om det var litt kaldere her! Emma og jeg fikk tur likevel! Takk for hilsen! -Margit-

Mor Tuta sa...

Det var bra "marscherat" många steg.Skönt att komma ut och röra på sej.
Tyvärr kan jag inte gå så långt längre, mina ben och fötter protesterar, men det blir flera mindre sträckor.
Önskar er ett gott slut på året och ett Gott Nytt År
Birgit

Black Iris sa...

Vilken fin liten berättelse och vad många steg det blev sen.

Kram Maidi

Maya sa...

Verkligen bra jobbat med 12000 steg. Jag önskar jag var lika flitig som Du och Rune..:) Gott nytt år önskar jag Er!