måndag 5 juli 2010

Brödpåsar


Jag läste i en tidning om någon som sytt brödpåsar av gamla handdukar och sålde dessa för 150 kr styck. Eftersom jag har högar med gamla handdukar i mitt skåp, tyckte jag att det kunde vara värt ett försök, ( inte att sälja, men ha själv).

Jag är ju inte speciellt bra på att sy, men raksöm ska man väl kunna klara av tänkte jag.

Jag hittade 4 st handdukar, som nog följde med på köpet, när vi köpte vårt hus i Laxå för 35 år sedan. Jag vet inte vilken flitig kvinna, som vävt detta tyg och namnat med DP, men om jag nu kan använda dessa har ju inte hennes möda varit förgäves.

Jag hade tänkt baka något idag, men värmen gör att jag avstår och väntar till en svalare dag.

6 kommentarer:

Marie sa...

och tänk vilka bra julklappar det kan bli, en brödpåse med en god fruktkaka i - vet helt klar någon som kan önska sig en sådan till jul.

Skaparglädje sa...

Vad bra Eva, då behöver du inte fundera på julklappstips till Marie.

Jag kan tänka mig att det nybakade brödet smakar extragott i en brödpåse, speciellt om handdukarna är hemvävda.
Kram Anne-Lie

Tigris Predikantan sa...

Det skall bli spännande att se hur dina påsar blir!
:)

Vita hjärtan sa...

Åh, så spännande. Jag hoppas att bilder kommer! O Marie; du menar väl mig?? :D

Kraaam Annemari

Musikanta sa...

Har aldrig hört talas om brödpåsar förut - vad använder man dem till? Gamla handdukar som är slitna använder jag till fönstertrasor - de är alldeles utmärkta!

Brödpåsar kanske man använde innan det fanns plastpåsar, eller? Har i alla fall aldrig sett någon sådan...

Maya sa...

Nej men så smart med brödpåsar av gamla kökshanddukar..:)
Foto kommer väl på bloggen sen?
Ha det gott och hälsa Rune!
Kram Maya