fredag 9 juli 2010

Hattar och bröd


I morse gick jag upp och gjorde en bröddeg. Jag måste ju ha något att lägga i mina brödpåsar. Enligt den tidning, där jag läste om dessa, står det att brödet håller sig färskt länge och behåller sin knapriga yta. Nu är det upp till bevis.
Jag gjorde en deg som skulle kalljäsa i kylskåpet under hela dagen.

Sedan bytte vi våra kepsar mot stråhattar och åkte till Malmö på 75-års uppvaktning.


När vi kom hem var det lagom att grädda brödet.


Nu skall det bara svalna och så in i brödpåsarna för transport till Norge dit vi åker tidigt i morgon bitti för att fira en 40-åring.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vad fina ni är i stråhattar.
Åh, vad gott brödet ser ut i som ligger i brödpåsen. Ha´ det bra i Norge.
Kram Anne-Lie

Malys krok sa...

Smarte stråhatter til et flott ektepar! Er spent på om brødet holder seg fint i de fine bgødposene! Det var smart å sy av kjøkkenhåndkle! Ønsker dere et flott opphold i Norge!
Lykke til med bursdagsfeiring!
-Margit-

Black Iris sa...

Så jättemysiga ni ser ut i era stråhattar och jag riktigt känner doften från nybakat bröd.
Ha det underbart tills jag hittar hit igen. Jag sitter och väntar upp till 10 minuter innan jag kommer in på någon blogg eftersom internetet är så segt här uppe i vårt torp men nu hade jag tur igen.

Kram Maidi