söndag 25 juli 2010

Sjungande barn


Idag var vi på gudstjänst.
Vi hörde många uppmuntrande ord.
Någon beskrev församlingen som en plats där det finns :
erfarenhet och förnyelse
kunskap och nyfikenhet
gemenskap.
Vi fick höra barnen sjunga om att "livet är ingenting utan dig eller mig,
ingenting utan mat och tjat,
ingenting utan häst, präst, lek eller smek." ( se på den lilla tjejen i mitten och hennes mikrofonteknik)
Som avslutning på gudstjänsten fick vi sjunga
"Och om sången nån gång skulle tystna
eller störas av oro och strid,
Herre öppna på nytt mina ögon,
så jag ser att hos dig är min frid."

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Visst är det härligt när barnen får deltaga i gudstjänsterna. De är så naturliga och har sådana glädje.
Kram Anne-Lie

Malys krok sa...

Veldig godt at barna får være med! Så bra at også de får høre om Jesus og synge om han!
Den salmen du nevner synger vi i Norge og. Veldig fin!

Vita hjärtan sa...

Hej Eva!

Nu har jag läst ikapp lite, har tagit semester från datorn också ett tag, inte dumt :)

Låter som om ni har en härlig sommar! Så roligt att läsa vad ni har för er och se så mycket härliga bilder. Vilken fin tavla du sytt åt Anders!

Själv ska jag tillbringa några dagar i Sunne med min syster och hennes familj, våra goda vänner Celanders, Per och barnen och min nye pojkvän Patrik. En salig blandning med andra ord och jag är så otroligt tacksam att alla fungerar så bra tillsammans :)

Ha det fortsatt bra! Hälsa!
Kraaaam Annemari

Marie sa...

Det härliga med livet är att det innehåller allt, det är det som gör det hela till ett liv. Kram

Black Iris sa...

Vilken härlig liten tjej där med micken. Hon påminner mig om vårt barnbarn (5år) som varit med oss här uppe i Jämtlandsstugan i 2 veckor.

Kram Maidi