fredag 16 juli 2010

Västra hamnen

Idag tog vi en tur till Malmö och Västra Hamnen där. Turning Torso är riktmärket,men det finns mycket kul att se. Många olika bostadshus, långa träbryggor utmed Öresund och massor med folk som solade och badade idag. Termometern steg säkert till 30 grader.
Trots värmen gick jag nog minst 12000 steg. Rune knallade på några tusen till. Vi hade med oss kaffe och jag satte mig på en bänk nedanför Turning Torso (jag såg de nedersta 18 våningarna från min plats). Rune gick till bilen för att hämta kaffet, men som en del vet har han ett lokalsinne som inte är det bästa (jag trodde dock att han skulle klara detta eftersom han hade ett tydligt riktmärke) men nej! Efter ett tag ringde han och undrade var jag var. Jag trodde faktiskt att han skämtade, och det kanske han gjorde också. Jag fick lotsa fram honom och vi fick vårt efterlängtade kaffe. Sedan gick vi ut mot vattnet och åt varsin italiensk glass, jättegott! Vi fann 4 stycken cachar under dagen.

1 kommentar:

Rune Lundblad sa...

Jag skämtade inte. Alla vägarna runt Turningtorso ser likadana ut. Jag var tvungen att ringa och fråga var hon satt. Tur att det finns mobiler.