tisdag 2 februari 2010

Snöstorm

I morse var jag i Lund för min cytostatikabehandling. Vi var lite oroliga för vädret då SMHI varnade för snökaos. Vi kom väl dit och hem. Nu är det dock full snöstorm hör. Snön fyker (skånska) och nu går vi inte ut mer idag.

Jag har av en bloggare blivit uppmanad att berätta 7 saker om mig själv som kanske inte är så kända. Det tycker jag är väldigt svårt eftersom jag tror att jag berättat allt för alla, men det finns kanske några bloggläsare som inte känner mig så väl.

Ta det inte alltför seriöst,men det är inga lögner.



1. Min födelseort är Roma.

2. Jag har spelat orgel i Boxholm Metodistkyrka på en gudstjänst när jag var 14 år. Det satt en farbror bredvid mig och handpumpade en spak för att få in luft i orgeln.

3. Jag kan inte sjunga. En liten flicka (som senare blev kantor tror jag) sa till mig när jag sjöng en sång: "Det var rätta ord, men nu skall du sjunga melodinen också".

4. Jag har åkt till USA med Svenska Amerikalinjens "Kungsholm" Jag åkte både dit och hem och hemresan gick med julbåten, och det var en speciell upplevelse. På kortet sitter jag i min hytt och skall snart säga adjö till mamma och pappa och inte träffa dem på ett helt år. Vi talade inte heller med varann i telefon under den tiden utan det var brev som gällde. Det var för dyrt att ringa och det gjorde man bara i katastrofsituationer,
som tur var inträffade inga sådana.

5. Jag har läst en kurs i " engelska för utländska studenter" på Harvard Universitetet.

6. Jag har bott på Gotland, i Vänersborg, Fagersta, Tranås, Boston, Stockholm, Laxå och nu i Landskrona.

7. Jag har ganska hög SK om jag får säga det själv, och det var ju det man skulle i den här uppräkningen. (Vet du inte vad SK är får du väl fantisera ihop något).



Jag skickar inte denna uppgift vidare till någon speciell, men det vore ju kul att läsa om någon har lust att skriva.

9 kommentarer:

helene sa...

Så skönt att allt gick bra och att ni är hemma välbehålla igen. Här fyker också verkligen snön. Fast jag tycker att jag vet en del om dig var det faktiskt helt nya saker som jag fick veta. Tur att lite har förändrats sedan du var over there, jag "pratar" ju nästan varje dag med min Helene om än inte på telefon men väl på datan.
kram på dig från oss insnöade i Ramlösa

Skaparglädje sa...

Hej!

Ja, jag tycker det är oroligt att skicka iväg min dotter till Kina och Thailand, och de ska vara iväg så länge. Kommer att sakna henne otroligt mycket. Men vi får lägga resan i Gud´s händer. Och när hon kommer hem är hon många erfarenheter rikare. De ska även åka igenom hennes födelsestad i Kina. Det ser hon framemot.
Kram Anne-Lie

Musikanta sa...

Jag har just skickat iväg en Award till dig. Du kan gå in och titta efter på musikanta.blogspot.com

Må så gott och kram/M

Bloggblad sa...

Jag gissar på Social Kompetens... för det tror jag du har.

Så härlig bild där du sitter och försöker se cool ut i hytten - gissar att det pirrade rejält!

Numera är det ju en baggis att åka utomlands med skype och mobiler och facebook och allt som finns. När jag jobbade i Bayern och var borta 2 månader, fick jag ett enda telefonsamtal hemifrån - och trodde att nån dött... åh, vad rädd jag blev när jag blev ropad till telefonen... Men det var bara mamma som skulle säga glad midsommar - hade inte en tanke på vilken dag det var eftersom det inte firas där.

Musikanta sa...

SK - kan det betyda Självkännedom? Annars köper jag Bloggblads gissning också.

Spännande att ha åkt med stort fartyg till USA! När var det? Åkte själv med MS Patricia till England år 1957 och gick en termin på University College i London. Underbar tid. Du får skriva lite och berätta om din tid i USA...

Inte dåligt att ha läst på Harvard!!!

Talar du fortfarande gotländska? En av de vackraste dialekter jag vet!
Kram/M

Evatina-beth sa...

Kerstin: Jag tar med några tidningar i morgon.

Bloggblad:Ja, social kompetens var det jag tänkte på. Något man nästan måste ha för att kunna arbeta med människor och förhoppningsvis göra ett bra jobb.
Det var otroligt spännande att åka till Amerika och nu fattar jag nästan inte att jag verkligen vågade göra det. Jag var 19 år.

Musikanta: Självkännedom hoppas man ju också att man skall ha skaffat sig under alla år.
Tyvärr talar jag inte någon gotländska, jag var bara drygt 3 år när vi flyttade från Gotland. Min dialekt nu är väl en salig blandning från de platser där jag bott senare(förutom amerikanska och skånska).Jag arbetade som au pair i en judisk familj under mitt år i USA.

Marie sa...

Min lilla modiga mamma...och du har kompetens på många många områden.

Vita hjärtan sa...

Så roligt att läsa....jag visste inget av detta, och ändå känner jag dig ju lite grann =))

Kraaaaaam Annemari

margit sa...

Hej på dej!! Tittat och läst OCH njutit av den fina sången,musiken! SK... tor jag står för SJÄLVKÄNSLA
Jag kommer att läsa och titta mera i din fina o trevliga blogg! kram!/Margit