tisdag 8 mars 2011

Kvinnodagen

Härlig dag som började med att jag fick kaffe på sängen. I och för sig får jag det nästan varje dag.
Så  åkte vi till Helsingborg och promenerade. Vi gick förbi ett hus där Birger Sjöberg bott och jag kom då att tänka på en av hans visor."Frida i vårstädningen". Fick då lite ideér om att jag kanske skulle varit hemma och tvättat fönster,men varför förstöra en härlig dag med det, (när vi kom hem hade solen nästan gått ner så då såg fönstren helt OK ut).
Vi letade som vanlig efter cachar och dagens roligaste låg under denna kruka.
Där hade man gömt en microvågsugn och i denna låg den lilla lådan. Vi skulle aldrig ha hittat den utan hjälp av cachägaren i huset intill.
Jag försökte också fresta Rune med ett äpple, men han kan ju sin bibliska historia och tackade nej.

Nu är vi hemma och skall avsluta dagen med semlor. Idag skall vi äta dem med varm mjölk, som det var väldigt länge sedan vi gjorde.

6 kommentarer:

Marie sa...

Hade gärna smakat på en semla. Kram

Malys krok sa...

Ser at dere to stadig har det like koselig sammen! Og at du også er humorristisk...
Må nok si at jeg ikke helt skjønner hva det er dere finner?.. Har lurt på det mange ganger! Takk for hilsen!
-Margit-

Skaparglädje sa...

Jag har något till dig på min blogg.
Kram!

Musikanta sa...

Håller med dig. Varför tvätta fönster när man kan vara ute i solen för en gångs skull. Och är det kvinnodagen ska man verkligen vara ledig och roa sig.
Kramar från Ingrid

Märta sa...

Njut av vårsolen, putsa fönster kan man ju göra en annan dag.
Ska äta semlor hos mellandottern imorgon. Jag ta helst kaffe eller kall mjölk till min. Vår måg äter den med varm mjölk, hetvägg.
Ha det gott!
Märta

Sockertussen sa...

Hej!
Jag har en tävling på min sida som jag tänkte tipsa dig om =)
Kom gärna o var med ;)
/Nellie