måndag 7 mars 2011

Projekt

Tog idag fram en gammal "Allt om mat". Jag har ett antal sådana. Det första jag läste var att :
Alla bör ha ett Pågående Projekt.
Du vet vad jag menar,  något som bör och skall göras, men saknar bestämd deadline och därför ständigt kan skjutas på framtiden.
Ett bra Pågående Projekt är också av mer personlig än allmän natur, och åsamkar ingen skada för andra om det inte blir utfört.
Kännetecknen är två:
1: hög grad av planering
2: extremt låg grad av genomförande.
Ett av mina Pågående Projekt är just detta att gå igenom och rensa bland mina recepttidningar. Det tar ju lite tid eftersom jag ju måste läsa alla recept och ev sätta upp en del på listan att pröva på igen.
De flesta av tidningarna ställs på nytt in i hyllan.
 Idag fick jag fram ett nummer från 1973 där man gjort ett förslag på lämpliga rastplatser, om man bilar från Göteborg till Stockholm. Bra mat fanns att äta på Finngården i Finnerödja (där har vi ätit många gånger), man rekommenderade oxfilé för 15 kr!!
Ett annat av mina Pågående Projekt är förstås de påbörjade handarbeten jag har liggande. Men som sagt, de stör väl ingen där de ligger.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Olika projekt har vi nog alla på gång. Lycka till med alla dina recept.
Idag får du nog inte en oxfile för det priset.
Kram!

Celia sa...

Vet du vad jag skulle göra? Jag skulle nog slänga de flesta tidningarna - eller varför inte sälja dom på blocket eller tradera. Du skulle kanske få en slant för dem! Det finns ju (tydligen) samlare för allting ;)

Musikanta sa...

Det låter precis som gjort för mig! Jag har också många Pågående Projekt - ett är att rensa ut i bokyllorna hos mig och ordna mina papper. Jag har faktiskt lyckats sätta in en bunt med noter i olika pärmar idag, det tog ett par timmar...

Det är konstigt vad mycket annat som är viktigare än att genomföra Projektet utan deadline...

Jag tror att jag tjänade ca 3000 kr/mån 1973 (heltidstjänst i skolan) så 15 kr var ganska mycket då!
Kramar från Ingrid